Arbeta hos oss – håll koll på lediga tjänter

Att arbeta hos oss innebär att kunna hantera en mängd olika contact center-tjänster, som nummerupplysning, utlandsupplysning, svarsservice och kundtjänst, för att nämna några. Våra agenter är olika företags ansikte utåt och hjälper kunder med allt från att hitta kontaktuppgifter eller ta emot intresseanmälningar, till att förmedla kontakter via hundratals olika företagsväxlar.

För att hjälpa kunder på bästa sätt och prestera utifrån våra uppdragsgivares förväntningar, krävs uppdaterade databaser och arbetsverktyg med den senaste tekniken. Men framförallt krävs människor med en positiv sälj- och serviceattityd, med förmåga att ge rätt erbjudande i rätt kundögonblick och med lust att lära. Här behövs personer som vill vara en aktiv del av varumärket mot kunden och som gillar att ge service.

Känner du igen dig? För rätt person, kan vi erbjuda en utvecklande och rolig arbetsplats, där du genom både stort eget ansvar, och med stöd och samarbete, blir en del av en organisation som levererar högkvalitativa contact center-tjänster. Håll koll på våra lediga tjänster.

Eniro 118 118 AB som arbetsplats

Varje dag strävar vi efter att ha nöjda kunder. För att passa att arbeta hos oss krävs att du brinner för att ge service.

  • Hög puls och kundkontakt
    Som medarbetare hos Eniro 118 118 AB har du hundratals kundkontakter varje dag. I en sådan miljö är det viktigt att du har förmåga att vara lyhörd för varje kunds specifika önskemål. Det är också väsentligt att du kan arbeta effektivt, samtidigt som du behåller ett lugnt och trevligt bemötande.
  • Arbetstider – vi har öppet dygnet runt
    Våra tjänster är tillgängliga dygnet runt, hela året. Därför måste våra medarbetare vara beredda att arbeta skift med varierande arbetstider. På så sätt kan vi erbjuda kunderna bästa tänkbara service – när de än väljer att ta kontakt.
  • Vi jobbar med den senaste tekniken
    Att arbeta hos oss på Eniro 118 118 AB innebär att jobba med den senaste tekniken för våra olika tjänster. Du behöver därför ha goda datorkunskaper och intresset att lära dig nya system och arbetsverktyg.
  • Välutbildade medarbetare
    Innan du börjar arbeta som agent hos Eniro 118 118 AB, genomgår du en gedigen grundutbildning. Under din första tid hos oss får du lära dig hur du bäst löser kundernas behov via olika tjänster. Du lär dig allt från att föra en givande kunddialog till att hantera och finna rätt information ur våra databaser. Av din teamchef får du löpande återkoppling av dina resultat och utifrån dessa jobbar ni med din personliga kompetensutveckling. Våra tjänster utvecklas hela tiden, därför måste du också göra det. Som medarbetare hos Eniro 118 118 AB är det därför grundläggande att du känner lust att lära och utvecklas i din yrkesroll.

Kompetenskrav för en agent

Hos Eniro 118 118 AB arbetar agenter som alltid har kunden i fokus. Vi vet att våra kunder är mycket nöjda med oss och för att motsvara, och helst överträffa, dessa förväntningar ställer vi höga krav på våra medarbetare.

I arbetet ingår:

  • Att vara lyhörd för att på ett serviceinriktat sätt utgå från kundens behov
  • Att få kunden att känna sig speciell, genom ett positivt uttryckssätt och engagerat röstläge
  • Att snabbt kunna ställa om mellan olika typer av tjänster som kräver olika handhavande
  • Att utifrån varierande kundbehov hantera lämpligt stödsystem
  • Att tillsammans med din teamchef följa upp dina prestationer

Förväntningar vi har på dig:

  • Du har god service i blodet! Du drivs av att hjälpa andra och har en personlig och behaglig framtoning i telefon
  • Du har god inlevelseförmåga och modet att ta egna initiativ för att överträffa kundens förväntningar
  • Du är en nyfiken person som håller koll på vad som händer i omvärlden
  • Du har förmåga att arbeta i ett högt tempo
  • Du är flexibel och kan arbeta varierande och obekväma arbetstider

Kvalifikationer:

  • 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande
  • Snabb skrivhastighet
  • Goda stavningskunskaper
  • God kommunikationsförmåga verbalt och i skrift
  • Goda kunskaper i geografi samt samhällskännedom
  • Goda kunskaper i engelska
  • Goda datorkunskaper

Kollektivavtal oavsett anställningsform

Som agenter hos Eniro 118 118 AB kan du vara antingen tillsvidare-, visstids- eller timanställd. Oavsett vilken anställningsform du har, omfattas du alltid av kollektivavtal. Det gäller självfallet även nya lediga tjänster.

Lediga tjänster

Är du intresserad av att arbeta hos oss? Lediga tjänster hos Eniro 118 118 ser du på www.enirogroup.com under Karriär.