Kundtjänst vid e-handel

Era kunder behöver en komplett och lättillgänglig kundservice på webben. Hela 85 procent av konsumenter på internet anger att kundservice är en viktig aspekt när de väljer vilken webbutik de ska handla från, enligt e-barometern 2016. Se till att er online-verksamhet blir framgångsrik genom kundservice med hög kvalitet.

E-handelskundservice hjälper er att ta hand om kunderna så att de kan kontakta ert företag på det sätt de föredrar, till exempel via telefon, e-post eller en chattjänst – och vid behov, upp till 24/7. Köp på webben görs ofta på kvällar och helger, och en mångsidig kundservice säkerställer era kunders behov av att hantera ärenden smidigt, oberoende av tid och plats.

Vi säkerställer kompetens och kvalitet på online-kundservicen och säljstöd för alla relevanta kanaler. Vi erbjuder en helhet av både lättillgänglig och komplett e-handelskundservice.

Fördelar för er verksamhet med
e-handelskundservice

  • Ökar e-handelsförsäljningen
    E-handelsköp avbryts ofta på grund av att det saknas kundservice: kunden kan inte få hjälp att använda onlinetjänsten. Vår kundtjänst kan bidra till att inköp genomförs hela vägen, och genom kundtjänsten kan ni även samla leads, systematiskt anpassa butikerna samt utöva rådgivande försäljning anpassad till enskilda kunders behov.
  • Förbättrar kundnöjdheten
    Kunder byter företag på grund av dålig kundservice. När kunder stöter på problem, eller behöver råd, kommer de att uppskatta att göra affärer där de kan nå människor; i en tid av digitalisering tycker många att det är viktigt med möjlighet till personlig service. Vår kundtjänst kan bidra till att säkerställa hög kvalitet, individuellt stöd och service till era kunder.
  • Skapar förtroende
    Det är viktigt att ge kunder möjligheten att, oavsett kanal, snabbt komma i kontakt med säljaren, exempelvis via en chattjänst, telefon eller e-post. Lättillgänglig kundservice och kontaktinformation är särskilt betydelsefullt när kunden gör affärer för första gången hos en butik på webben, som inte är bekant för kunden eller som kunden inte hört talas om från andra konsumenter.
  • Förbättrar kundupplevelsen och utvecklar webbtjänsten
    Baserat på information om affärshändelser i kundgränssnittet, kan vi identifiera uppkommande problem eller vanliga frågor som ni bör vara uppmärksamma på vid utveckling av till exempel självbetjäningstjänster på webben. Med stöd av information från e-handelskundtjänsten kan vi identifiera utvecklingsbehov som annars, med enbart analyser och mätningar, skulle förbli oupptäckta

Erfaren kundtjänstpersonal via webben

Vi utför den kundservice som ert företag önskar, t ex via chatt, telefon och e-post. Vi hanterar också webbformulär och brev. Av erfarenhet vet vi att kunderna ofta har liknande behov i webbtjänster som i andra kanaler. Vi arbetar på ett professionellt sätt, till exempel enligt följande:

  • Vi guidar kunden genom köpprocessen
  • Vi stödjer kunden att göra ett köpbeslut
  • Vi svarar snabbt, effektivt och professionellt, oavsett kanal
  • Vi serverar vid behov upp till 24/7
  • Vi erbjuder en rad tjänster, exempelvis att besvara frågor om fakturor, garanti och service
  • Vi koordinera produktreturer

Letar du efter en professionell partner?

Vill du höra mer om hur vi kan hjälpa er att uppnå målen för ert företags kundservice?
Kontakta oss så berättar vi gärna!

Kontakta oss: Maria Eriksson Önander Head of Contact Center, Voice Sweden. Mobil: +46 70 634 54 77 E-mail: maria.eriksson@eniro.com
Maria Eriksson Önander
Head of Contact Center, Voice Sweden.
Mobil: +46 70 634 54 77
E-mail: maria.eriksson@eniro.com

Kontakta oss