Kundservice på sociala medier

Era kunder är på sociala medier. Se till att ni ger dem hjälp och stöd där också – när de behöver det.

När kunder vill ha mer information om produkter eller tjänster, tar de i allt högre grad kontakt via sociala medier. De lämnar ett privat meddelande eller skriver ett offentligt meddelande eller svar på till exempel företagets sida på Facebook eller Twitter. Då är det viktigt att reagera snabbt och höra vad kunden vill säga.

Vi tar hand om er kundservice på sociala medier på ett professionellt sätt i ert företags namn. Vi har även kompetens inom moderering av olika typer av chattdialoger och diskussionssidor.

Varför erbjuda kundservice på sociala medier?

  • Era kunder använder sociala medier
    De tillbringar i genomsnitt två timmar per dag på sociala medier och förväntar sig företags närvaro och kundservice där också. Kunderna föredrar företag som erbjuder sina tjänster när kunden behöver det.
  • Kunderna kommer att uppskatta den snabba servicen
    Era kunder vill inte vänta i kö eller i onödan behöva växla mellan olika kanaler när de söker hjälp. När ert företag är aktivt på social media, är det möjligt att reagera snabbt och svara omgående, särskilt om det finns väl fungerande rutiner och policys.
  • Servicen behövs även på kvällar och helger
    Sociala nätverk är särskilt aktiva på kvällar och helger, och även då behövs kundservice. Kundservice kan vara ett kostnadseffektivt sätt att hålla butiken öppen och tillhandahålla en tjänst som ger kunderna hjälp just när de behöver det.
  • Den gemensamma kanalen för kommunikation
    Många tar sin första kontakt med ett företag genom sociala medier och blir besvikna om kontaktpersonerna inte svarar. Via sociala medier kan ni serva era kunder och tillhandahålla en kanal för kommunikation mellan kunderna och samtidigt kan ni ha koll på deras åsikter om företaget.

Kundservice med hög kvalitet

  • Tillgänglig
    Kunderna är på sociala nätverk och många skulle föredra att få kontakt med företaget där.
  • Snabb
    Besökarna kommer att uppskatta de snabba svaren och att de inte behöver köa eller växla mellan olika kanaler.
  • Effektiv
    Att ge svar på en fråga som är gemensam och diskuteras av många, kan vara till hjälp för flera personer på en gång, även om svaret riktas till den som ställde frågan. Enkla saker kan på så sätt lösas direkt.
  • Interaktiv
    Ett bra tillfälle att följa och samla in synpunkter och förslag på lösningar direkt från kunder. Ni kan starta diskussioner och delta i dem.
  • Realtid
    Kundtjänsten kan även fungera som en tillgänglig och snabb väg för kunden att meddela sina ärenden, till exempel för att anmäla fel eller problem med leveranser.
  • Hjälp och guidning
    Dela tips, produktinformation, användarmanualer och instruktionsvideos snabbt och enkelt via sociala medier

Professionell kundservice

Vi vet hur sociala medier fungerar och vi har erfarenhet av kundservice och moderering på sociala medier. Vi arbetar med kundservice för ditt företag.

  • Vi svarar snabbt med lämpliga svar
  • Vi är tillgängliga, vid behov, även på kvällar och helger
  • Vi är vana att hantera sociala medier
  • Vi ger alltid ett vänligt och omtänksamt bemötande
  • Vi talar kundens språk och på bästa sätt anpassat för sociala medier
  • Vi stärker kundnöjdheten

Letar du efter en professionell partner?

Vill du höra mer om hur vi kan hjälpa er att uppnå målen för ert företags kundservice?
Kontakta oss så berättar vi gärna!

Kontakta oss: Maria Eriksson Önander Head of Contact Center, Voice Sweden. Mobil: +46 70 634 54 77 E-mail: maria.eriksson@eniro.com
Maria Eriksson Önander
Head of Contact Center, Voice Sweden.
Mobil: +46 70 634 54 77
E-mail: maria.eriksson@eniro.com

Kontakta oss