Personalen på chatt-kundtjänsten
tar hand om era kunder på webben

Med kundservice via chatt kan ni ge era kunder personlig service online, underlätta e-handel, förbättra kundnöjdheten och öka försäljningen.

Online-verksamhet misslyckas ofta på grund av brist på kundservice, kunderna får inte svar eller hjälp vid e-handel. Med kundtjänst via chat säkerställer ni att transaktioner och inköpsprocess är lätt att genomföra: kunder kan omedelbart be om råd, fråga om mer information om era tjänster och produkter, samt deras tillgänglighet och frågor som rör leveransen.

Vi tar hand om chatt-kundservice effektivt och professionellt. Personalen på kundtjänsten tar hand om både försäljning och information och kan kontaktas om allt ifrån små till stora frågor. Vi guidar era kunder på webbtjänsten och besvarar relaterade frågor som pris, garanti och service, liksom andra frågor som kunder ofta funderar på inför ett köp.

Fördelar för er verksamhet med kundtjänst via chatt

  • Tillgodoser era kunders behov
    Kunders behov är i stort sett samma på webben som vid andra kontakter med företaget, då kunden vill handla eller få hjälp. Med chattjänsten kan ditt företag ge personlig kundservice, kostnadseffektivt.
  • Undanröjer hinder för köp
    E-handel avbryts ofta på grund av bristande förtroende eller avsaknad av kundservice. I E-barometern 2016 uppger 7 av 10 konsumenter att de minst en gång har avbrutit ett köp under de senaste tre månaderna.
  • Stödjer och bidrar till att utveckla självbetjäningstjänster
    Personalen på chatt-kundtjänsten hjälper användaren av onlinetjänsten. Det är också ett utmärkt sätt att identifiera behov av utveckling av webbtjänsten, som annars inte skulle upptäckts genom traditionella analyser och mätningar.
  • Guidar era kunder i e-butiken
    När det behövs kan chatt-kundtjänsten hänvisa kunder till rätt ställe, till exempel närmaste butik när en kund vill se och prova varor innan köp.
  • Ökar försäljningen
    Den personliga kundservicen kan utföra rådgivande försäljning anpassat till enskilda kunders behov. Personalen på chatt-kundtjänsten kan också samla in och bearbeta potentiella kunder och hänvisa dem till en butik eller förmedla kontakten till era specialister.

En bra kundupplevelse kräver servicekompetens

Att lägga till en chatt är tekniskt enkelt, kräver bara en liten förändring av företagets hemsida. Men enbart det tekniska genomförandet är inte tillräckligt, eftersom, som i butik eller på telefon, professionell och kompetent kundservicepersonal är A och O. Vår kundtjänst via chatt sköts av utbildad kundservicepersonal som är rutinerad på skriftlig kommunikation och har förståelse för digitala kanaler.

Vi producerar er kundtjänst utifrån ert företags önskemål. Kundernas behov är ofta liknande på webbtjänster som i andra kanaler och personal på chatt-kundtjänster besvarar till exempel följande frågor:

  • Kompletterande information om produkter
  • Lagersaldo
  • Leverans och retur
  • Pris, betalningssätt och villkor
  • Garanti och serviceavtal
  • Rådgivande försäljning gällande kompletterande varor eller tjänster
  • Tidsbokning

Letar du efter en professionell partner?

Vill du höra mer om hur vi kan hjälpa er att uppnå målen för ert företags kundservice?
Kontakta oss så berättar vi gärna!

Kontakta oss: Maria Eriksson Önander Head of Contact Center, Voice Sweden. Mobil: +46 70 634 54 77 E-mail: maria.eriksson@eniro.com
Maria Eriksson Önander
Head of Contact Center, Voice Sweden.
Mobil: +46 70 634 54 77

Kontakta oss