Bra kundrelationer stärker din affär – här delar vi med oss av några insikter

Kundservice är ett oerhört spännande område som utvecklas i snabb takt. De digitala plattformarna växer så att det knakar samtidigt som telefon är en fortsatt viktig kontaktväg för många kunder. Här har vi samlat ett antal insikter från branschen för dig som är nyfiken på att dyka ner i kundrelationernas underbara värld och lära dig mer.
Trevlig läsning!

Insikter från Black Friday och julhandeln förra året

Iakttagelser från Black Friday och julhandeln förra året

Försenade paketleveranser, väntetider i kundtjänst och en…
23 september, 2019/av Viktoria Ringlander
Vägen till ständiga förbättringar går via återkoppling

Vägen till ständiga förbättringar går via återkoppling

Handen på hjärtat; hur har du det med reflektionen och återkopplingen från kontakten med dina kunder?
5 juli, 2019/av Marie Sjöbom
Personlig svarsservice dygnet runt

Personlig kundservice blir allt viktigare

Vi passade på att ställa några frågor om personlig kundservice till Elisabet Andersson som är teamchef på vårt contact center i Norrköping.
4 juli, 2019/av Karin Brunzell
Eniro Trendrapport 2019

Färre samtal och kontakter och mer digital kundservice

Varför är kundupplevelsen och den digitala kundservicen så viktiga? Hur utvecklas kontaktvolymerna? Hur ska man svara upp mot generation Y:s (millennials) förväntningar? Mot bakgrund av de här frågorna har vi sammanställt en översikt över trender inom kundserviceområdet.
3 maj, 2019/av Viktoria Ringlander
Insikter e-handel E-barometern 2018

Spännande iakttagelser från E-barometern 2018

Läs om några av våra många insikter ifrån E-barometern 2018. Du hittar undersökningen i sin helhet här.
24 april, 2019/av Karin Brunzell
outsourcad telefonpassning

Svenskar berättar gärna om bra kundtjänstupplevelser för familj och vänner

Funderar du på att utveckla din kundtjänst? Det gör du rätt i. En internationell undersökning genomförd av Genesys visar nämligen på ett intressant beteende bland svenskar ur ett internationellt perspektiv.
20 november, 2018/av Viktoria Ringlander
Merförsäljning, en naturlig konsekvens av riktigt bra kundservice

Merförsäljning är en naturlig konsekvens av riktigt bra kundservice

Ingen uppskattar en ihärdig säljare som till varje pris ska övertyga om sin produkts förträfflighet medan kvalificerad hjälp och rådgivning från en kunnig specialist välkomnas av de flesta. En bra säljorienterad kundtjänst handlar om det senare.
16 november, 2018/av Viktoria Ringlander
Samarbeta med en kundservicepartner – så funkar det

Svenskarnas användning av sociala medier 2018

Vi inom Eniros contact center-verksamhet hjälper dagligen våra kunder med kundservice i sociala medier och håller oss uppdaterade kring utvecklingen på området. Varje år är det lika spännande när Internetstiftelsen släpper sin undersökning Svenskarna och internet. Jag har precis läst 2018 års version och tänkte passa på att dela med mig av några olika iakttagelser om hur användningen av sociala medier har förändrats det senaste året.
16 november, 2018/av Viktoria Ringlander
Ladda fler insikter
Kundrelationer som stärker din affär

Varför ska ni välja Eniro 118 118?

Framför allt för att vi utformar din kundservice på ett sätt som bidrar till att uppnå verksamhetens affärsmål. Oavsett om ditt mål är att förbättra kostnadseffektiviteten eller öka försäljningen och förbättra kundupplevelsen med hjälp av kundservice stöttar vi dig i alla kanaler – dygnet runt om du vill. Möten med kunder och effektiv planering är helt enkelt det bästa vi vet. Så har det alltid varit.

Ladda ner och läs vidare i våra användbara guider!

Nyfiken på hur outsourcad kundtjänst fungerar? De här guidern täcker de flesta aspekterna av outsourcing. 

+46 (8) 553 310 00
contactcenterpartner@eniro.com

Eniro 118 118 AB – Contact center partner

.

Högsta kreditvärdighet sedan 2003 © Bisnode 04 sep 2019