Bra kundrelationer stärker din affär – här delar vi med oss av några insikter

Kundservice är ett oerhört spännande område som utvecklas i snabb takt. De digitala plattformarna växer så att det knakar samtidigt som telefon är en fortsatt viktig kontaktväg för många kunder. Här har vi samlat ett antal insikter från branschen för dig som är nyfiken på att dyka ner i kundrelationernas underbara värld och lära dig mer.
Trevlig läsning!

Svenskar berättar gärna om bra kundtjänstupplevelser för familj och vänner

Svenskar berättar gärna om bra kundtjänstupplevelser för familj och vänner

Funderar du på att utveckla din kundtjänst? Det gör du rätt i. En internationell undersökning genomförd av Genesys visar nämligen på ett intressant beteende bland svenskar ur ett internationellt perspektiv. Till skillnad från konsumenter i många andra länder berättar en stor andel av svenska konsumenter gärna om bra kundtjänstupplevelser för sina närstående. Du har med andra ord allt att vinna på att satsa på en riktigt bra kundtjänst.
20 november, 2018/av Viktoria Ringlander
Merförsäljning är en naturlig konsekvens av riktigt bra kundservice

Merförsäljning är en naturlig konsekvens av riktigt bra kundservice

Ingen uppskattar en ihärdig säljare som till varje pris ska övertyga om sin produkts förträfflighet medan kvalificerad hjälp och rådgivning från en kunnig specialist välkomnas av de flesta. En bra säljorienterad kundtjänst handlar om det senare.
16 november, 2018/av Viktoria Ringlander
Samarbeta med en kundservicepartner – så funkar det

Svenskarnas användning av sociala medier 2018

Vi inom Eniros contact center-verksamhet hjälper dagligen våra kunder med kundservice i sociala medier och håller oss uppdaterade kring utvecklingen på området. Varje år är det lika spännande när Internetstiftelsen släpper sin undersökning Svenskarna och internet. Jag har precis läst 2018 års version och tänkte passa på att dela med mig av några olika iakttagelser om hur användningen av sociala medier har förändrats det senaste året.
16 november, 2018/av Viktoria Ringlander
Bör er kundtjänst outsourcas?

Bör er kundtjänst outsourcas?

Att outsourca kundtjänsten har en rad fördelar och är en bra lösning för många företag. Här har jag samlat några vanliga skäl till att överväga outsorcing.
9 november, 2018/av Viktoria Ringlander
Från fast till rörlig kostnad med outsourcad kundservice

Från fast till rörlig kostnad med outsourcad kundservice

Vad är egentligen den verkliga kostnaden för din kundtjänst?…
9 november, 2018/av Viktoria Ringlander
Samarbeta med kundservicepartner

Samarbeta med en kundservicepartner – så funkar det

Som kundtjänstpartner strävar vi alltid efter att utnyttja och optimera kundtjänstens alla möjligheter för att uppnå ert företags mål – oavsett om det gäller att öka kostnadseffektiviteten, effektivisera arbetsmetoder, öka försäljningen eller förbättra kundupplevelsen.
9 november, 2018/av Viktoria Ringlander
Sju steg till framgångsrik outsourcing

Sju steg till framgångsrik outsourcing

Jag upplever ibland att kunder som funderar på att outsourca…
17 oktober, 2018/av Viktoria Ringlander
Kundservice som strategisk framgångsfaktor

Kundservice som strategisk framgångsfaktor

Kundupplevelsen är en central och viktig del för de flesta…
15 oktober, 2018/av Viktoria Ringlander

Varför ska ni välja 118 118 AB?

Framför allt för att vi utformar din kundservice på ett sätt som bidrar till att uppnå verksamhetens affärsmål. Oavsett om ditt mål är att förbättra kostnadseffektiviteten eller öka försäljningen och förbättra kundupplevelsen med hjälp av kundservice stöttar vi dig i alla kanaler – dygnet runt om du vill. Möten med kunder och effektiv planering är helt enkelt det bästa vi vet. Så har det alltid varit.

+46 (8) 553 310 00
contactcenterpartner@eniro.com

Eniro 118 118 AB – Contact center partner