Kundcase från olika branscher

IT, hälsokost, hotell och tjänsteföretag…Våra uppdragsgivare är verksamma inom vitt skilda branscher men har en sak gemensamt: Alla värdesätter bra kundservice och har en önskan om att utveckla den för att skapa en optimal kundupplevelse.

Här kan du läsa mer om några kunder vi har eller har haft glädjen att hjälpa med allt från kostnadseffektiv, outsourcad kundtjänst till uppdatering av kundregister. Eftersom vi på Eniro 118 118 representerar vår uppdragsgivares varumärke är företagsnamnet ibland hemligt. Därför har vi valt att utelämna namnen på uppdragsgivarna i referenscasen. 

Kundtjänstpartner i olika branscher

Eniro 118 118 fungerar som kundtjänstpartner åt olika företag i alla möjliga branscher. Ett av dem är ett företag som säljer vitaminer och kosttillskott. Samtalen kan handla om allt från frågor om fakturor och reklamationer till information om produkterna. I uppdraget ingår även att registrera ärenden i företagets CRM och arbeta aktivt med ”winback”, det vill säga att hjälpa företaget att behålla kunder som de riskerar att tappa samt även öka intäkter genom att sälja kompletterande produkter. 

Vi har också glädjen att vara kundservicepartner åt ett IT-företag där vi tar emot samtliga samtal från tidig morgon till sen kväll veckans alla dagar. Här handlar det till stor del om att svara på frågor om allt från betalning och fakturor till att lotsa kunderna vidare till rätt personer på företaget. Utöver det registrerar vi kundärenden i IT-företagets ärendehanteringssytem.

Svarsservice med hög kvalitet och effektivitet

Eniro 118 118 AB:s telefonister representerar hundratals olika företag genom att besvara samtalen till deras växel. Över 9 års erfarenhet av växeltjänster har gjort oss skickliga på att hålla både hög kvalitet och effektivitet.

Vi arbetar i nära partnerskap med uppdragsgivaren för att följa upp kundnöjdhet och statistik, samt för att förbättra rutiner och vidareutveckla tjänsten och servicen för att ligga i framkant.

Växeln är ett företags ansikte utåt, här välkomnas företagets kunder och intressenter som vill komma i kontakt med företaget och dess medarbetare. Det är därför oerhört viktigt att ge ett professionellt och vänligt bemötande i denna inledande kontakt.

Vid tre tillfällen har vi, tillsammans med vår partner, vunnit SM i telefoni, vilket vi är stolta över. SM i Telefoni går ut på att mäta hur bra företagets växel fungerar genom att en oberoende part ringer till företagsväxlar, genom så kallade ”Mystery calls”, under ett drygt halvår och söker medarbetare. Därefter betygsätts hur växeln hanterar samtalen.”

Fler ”demomöten” och mer tid för produktutveckling

Ett spännande samarbete var när vi uppdaterade ett företags kundregister genom att boka in tider hos potentiella kunder för att demonstrera en produkt – i det här fallet en webbtjänst. Resultatet lät inte vänta på sig. Tack vare utfallet från det ökade antalet inbokade demomöten ute hos kunder, kan företaget idag lägga mer tid på att utveckla sin produkt.

Välkomnande kundtjänst för obemannade hotell

Hotell och restaurangbranschen ligger oss varmt om hjärtat eftersom vi alltid strävar efter att ge bra service. Vi har bland annat glädjen att underlätta verksamheten för flera hotell med begränsad bemanning i receptionen. Uppdragen går bland annat ut på att besvara gästernas telefonsamtal under kvällar och helger samt att hjälpa gäster på distans att komma in på hotellen.

Smidigare ombordstigning för ny webbtjänst

En av våra kunder har precis sålt en webbaserad tjänst till sina företagskunder. För att företagen som köpt tjänsten snabbt ska komma igång med att använda den, bistår vi med så kallad onboarding. Varje telefongenomgång tar cirka 15-30 minuter och bokas in på avtalad tid. Det innebär att företagets säljare inte behöver lägga ned tid på att hjälpa kunderna att komma igång utan kan ägna sig åt vad de är anställda för: att sälja. 

Tack vare kostnadseffektiv outsourcing till oss kan vår kund erbjuda större valmöjligheter vad gäller tiderna för onboarding-samtalen. Upplägget innebär en stor affärsnytta för deras ”onbordande” kunder som har svårt att hitta tid till introduktionen av webbtjänsten. Onboardsamtalen är en viktig förutsättning för att användaren ska kunna uppleva nyttan av den nya webbtjänsten och förhoppningsvis köpa igen.

Ökad närvaro och kundvård med chatt

Vi hjälper företag att vara närvarande på sina webbplatser i större utsträckning genom att ta hand om deras chatt. Samtliga chattar besvaras snabbt. Även om besökarna inte får svar direkt på sin fråga, känner de sig omhändertagna i vetskapen om att någon kommer att behandla frågan och återkomma.

I samarbete med vår kund har vi kommit överens om vilka frågor som ska besvaras och vilka frågor de vill att vi tar vidare till lämplig person eller funktion inom företaget.

Fler kundcase:

Välkommen att höra av dig!

Vill du veta mer om hur du kan utveckla kundservicen på ditt företag? Då får du gärna kontakta mig så berättar jag mer.

Välkommen att höra av dig!

Vill du veta mer om hur du kan utveckla kundservicen på ditt företag?
Då får du gärna kontakta mig så berättar jag mer.
Viktoria Ringlander, Sales Manager

Viktoria Ringlander
Sales Manager

+46 8 121 800 99

Viktoria Ringlander
Sales Manager
+46 8 121 800 99

Maila oss om outsourcad kundservice för företag

+46 (8) 553 310 00
contactcenterpartner@eniro.com

Eniro 118 118 AB – Contact center partner

.

Högsta kreditvärdighet sedan 2003 © Bisnode 04 sep 2019