Hotell Pilen – hög servicenivå även när receptionen är obemannad

Strax utanför centrum i Umeå hittar du Hotell Pilen med drygt 20 rum. Gästerna gillar läget, frukosten och den familjära känslan som småskaligheten ger.

Hotellets reception är bemannad dagtid samt vissa tider under helger. Men frågor och funderingar uppstår även på obemannad tid. Tidigare kopplades samtalen vidare till chefen som ständigt fick sin kvällsfrid störd. Hotellet insåg behovet av en leverantör som kunde avlasta dem och ta emot gästernas samtal under de tider då receptionen är obemannad.

Gästernas frågor varierar från att de behöver hjälp att komma in, hitta till rummet de bokat, parkering, frukost, wifi-lösenord och sena incheckningar.

Vid behov kopplar vi vidare samtal till hotellets personal och tar meddelanden till Hotell Pilen enligt de önskemål som beställts. Samarbetet uppskattas av både oss och Hotell Pilen. Vi har utarbetat väl fungerande rutiner vilket gör att vi snabbt kan ändra dem och den information som ska nå deras gäster.

– För oss betyder vårt samarbete med Eniro att vi kan lämna jobbet utan att oroa oss över att saker inte ska fungera eller att telefonen ska ringa hela kvällarna. Jag är väldigt trygg i min uppfattning att personalen på Eniro representerar oss på ett bra och professionellt sätt då vi inte är tillgängliga, säger Magnus Wennberg, hotellchef på Hotell Pilen.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

+46 (8) 553 310 00
contactcenterpartner@eniro.com

.