Vår story

Eniro 118 118 AB contact center partner är en del av Eniro-koncernen som är ett nordiskt techbolag noterat på Nasdaq Stockholm. Varje dag stöttar vi företag i olika branscher med outsourcad kundservice via våra moderna contact center i Sverige och Finland. Vi arbetar kanaloberoende över hela spannet från sociala medier och chatt till e-post och personlig kundservice på telefon. Dygnet runt, årets alla dagar. På svenska engelska, norska och finska. Såväl större som mindre uppdragsgivare drar nytta av vår långa erfarenhet inom hantering av stora kontaktvolymer. Bemanningen på våra contact center görs till exempel med precision ”à la minute” från ett trafiktorn på contact centret.

Kompetenta kundserviceagenter
Vi är omåttligt stolta över vårt duktiga kund-serviceteam som har bidragit till att vi har vunnit SM i telefoni tre gånger.

Våra runt 100 allmänbildade agenter älskar att ge bra service och uttrycker sig väl i tal och skrift. Alla är tränade inom Nummerupplysningen som är en av branschens mest lärorika och krävande arbetsplatser. Samtliga agenter har klarat avancerade snabbhetstester i samband med rekryteringen.

Fokus på hållbar arbetsmiljö

Både uppdragsgivare och konsumenter uppskattar mångfalden i vårt kundserviceteam och en inkluderande organisation är en självklarhet för oss. Oavsett anställningsform har alla medarbetare kollektivavtal och vi strävar efter att skapa en bra arbetsmiljö. För att lyckas gör vi bland annat årliga humankapitalmätningar kopplade till arbetsmiljö, motivation, delaktighet och förtroendefrågor. Kanske är det därför vi har en låg personalomsättning jämfört med branschnormen.

Karta över våra kontorI Sverige har Eniro 118 118 AB Contact Centerverksamhet i Stockholm, Norrköping och Sundsvall med ca 100 medarbetare. Vi arbetar i nära samarbete med Eniros Contact Center i Finland – som verkar under varumärket Sentraali. Vi är en del av Eniro-koncernen, som är listad på Stockholmsbörsen och har ca 1000 anställda i Norden. Läs mer om Eniro-koncernen.

Ansvarstagande arbetsgivare

Bra service är alltid en fråga om äkta, omhändertagande och vänligt bemötande. Sådant föds inte av en slump, utan genom gediget arbete och kunskap. Det finns ett starkt behov av kompetenta och engagerade människor för att klara detta arbete.

Inom Eniro 118 118 AB omfattas samtliga medarbetare, oavsett anställningsform, av kollektivavtal och företaget har ett nära och regelbundet samarbete med de fackliga organisationerna. Företaget har stort fokus både på den fysiska och den psykosociala arbetsmiljön, allt från höj- och sänkbara skrivbord till kontinuerlig kompetensutveckling, för medarbetarens välbefinnande och för att kunna känna sig kompetenta och trygga i sitt arbete.

Årligen sker humankapitalmätningar med frågor kopplat till arbetsmiljö, motivation och förtroendefrågor kopplat till chef samt minst en gång per år sker skyddsrond.

Att ta ansvar som arbetsgivare ser vi som en grundstomme i att nå framgång som kundservicepartner för våra kunder.

Eniro 118 118 AB i siffror

Vi har stor erfarenhet av att skapa framgångsrika kundmöten, som vi har erbjudit sedan början av
1900-talet.

7 M kundkontakter
120 tjänsteexperter
85 % av 118 118-användare rekommenderar tjänsten

Kontaktuppgifter

Eniro 118 118 AB
Tel: +46 (0)8 553 310 00 (Mo-Fr 08:00-16:30)
Organisationsnummer: 556476-5294

Kista (huvudkontor): Kistagången 12, 164 40 Kista
Norrköping: Gamla Rådstugug 19, 602 24 Norrköping
Sundsvall: Nybrogatan 14, 852 31 Sundsvall

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Missa inte vårt nyhetsbrev där vi delar med oss av tips, råd och kunskap om hur du gör mesta möjliga av kundrelationen.

+46 (8) 553 310 00
contactcenterpartner@eniro.com

Eniro 118 118 AB – Contact center partner

.

Högsta kreditvärdighet sedan 2003 © Bisnode 04 sep 2019