Förläng kundlivscykeln med bra kundvård

Att prenumerera på varor och tjänster utan bindningstid blir allt vanligare. Men hur beter man sig på en marknad där närmaste konkurrent bara är ett knapptryck bort från kunden? Bra kundrelationer är ett av få beständiga värden när allt från streamade medier till färdigpackade matkassar köps on demand.

I decennier har det talats om hur viktigt det är att skapa mervärden för att vara konkurrenskraftig när varor och tjänster blir allt mer lika. De senaste åren har konsumenterna lagt i ännu en växel i konkurrensen genom att börja köpa varor och tjänster on demand i allt större utsträckning. Att locka nya kunder är förvisso fortfarande svårt men en minst lika stor utmaning är att behålla befintliga. Ett sätt att lyckas är att föra dialog i olika kanaler och bygga upp en bra kundrelation. Kundupplevelsen är idag en konkurrensfördel att räkna med.

Kunden har alltid rätt

Hur väl du vårdar kundrelationen och fokuserar på kundens behov avgör sannolikt hur lång kundlivscykeln blir. Har du begränsat med tid är outsourcad kundvård därför ofta en klok investering. Om ditt företag säljer en tjänst ökar förutsättningarna för att kunden fortsätter använda den om han eller hon snabbt kommer igång. Vi är experter på pedagogiska välkomstsamtal där vi hjälper dina kunder ombord. Lojalitetsskapande aktiviteter som telefonkontakt med befintliga kunder är ytterligare ett område där vi kan bistå.

Oavsett om du säljer en vara eller tjänst är det mycket värt att få veta om kunden är nöjd. För att ta reda på det utför vi informationsinsamling av olika slag. Det kan till exempel handla om återkoppling från en kundpanel gällande produkter, produktidéer, en reklamkampanj eller olika förbättringsförslag. Att förlänga avtal som närmar sig sitt slut är ännu en angelägenhet vi gärna hjälper dig med.

Kundservice – företagets viktigaste marknadsföringskanal?

Aktiviteterna som nämns här är bara några av bitarna i det pussel som behöver läggas för att skapa en framgångsrik kundrelation. En annan viktig del är ditt företags kundservice, när kunden själv tar kontakt via olika kontaktvägar. När någon vill veta mer om en produkt eller handla, gäller det att vara tillgänglig. Våra rikstäckande contact centers är helt kanaloberoende och bemöter effektivt dina kunder via telefon, e-post, webbsidor, chattar och på sociala medier. Dygnet runt om du vill.

Fördelar med att outsourca kundvårdshanteringen

  • Ökad relevans och förlängd kundlivscykel
  • Du håller dig uppdaterad om kundens behov
  • Förbättrad kundlojalitet
  • Klok investering på en marknad med ombytliga kunder

Vill du veta mer om hur vi kan bidra till att utveckla dina kundhanteringsprocesser och förbättra tillväxten genom bättre kundupplevelser? Välkommen att höra av dig så pratar vi vidare om vad som passar ditt företag bäst.

Välkommen att höra av dig!

Vill du veta mer om hur du kan utveckla kundservicen på ditt företag? Då får du gärna kontakta mig så berättar jag mer.

Välkommen att höra av dig!

Vill du veta mer om hur du kan utveckla kundservicen på ditt företag?
Då får du gärna kontakta mig så berättar jag mer.

Viktoria Ringlander
Sales Manager

+46 8 121 800 99

Viktoria Ringlander
Sales Manager
+46 8 121 800 99

Maila oss

+46 (8) 553 310 00
contactcenterpartner@eniro.com

Eniro 118 118 AB – Contact center partner