Kunden har alltid rätt
Hur väl du vårdar kundrelationen och fokuserar på kundens behov avgör sannolikt hur lång kundlivscykeln blir. Har du begränsat med tid är outsourcad kundvård därför ofta en klok investering. Om ditt företag säljer en tjänst ökar förutsättningarna för att kunden fortsätter använda den om han eller hon snabbt kommer igång. Vi är experter på pedagogiska välkomstsamtal där vi hjälper dina kunder ombord. Lojalitetsskapande aktiviteter som telefonkontakt med befintliga kunder är ytterligare ett område där vi kan bistå.
Oavsett om du säljer en vara eller tjänst är det mycket värt att få veta om kunden är nöjd. För att ta reda på det utför vi informationsinsamling av olika slag. Det kan till exempel handla om återkoppling från en kundpanel gällande produkter, produktidéer, en reklamkampanj eller olika förbättringsförslag. Att förlänga avtal som närmar sig sitt slut är ännu en angelägenhet vi gärna hjälper dig med.
Kundservice – företagets viktigaste marknadsföringskanal?
Aktiviteterna som nämns här är bara några av bitarna i det pussel som behöver läggas för att skapa en framgångsrik kundrelation. En annan viktig del är ditt företags kundservice, när kunden själv tar kontakt via olika kontaktvägar. När någon vill veta mer om en produkt eller handla, gäller det att vara tillgänglig. Våra rikstäckande contact centers är helt kanaloberoende och bemöter effektivt dina kunder via telefon, e-post, webbsidor, chattar och på sociala medier. Dygnet runt om du vill.
Fördelar med att outsourca kundvårdshanteringen
- Ökad relevans och förlängd kundlivscykel
- Du håller dig uppdaterad om kundens behov
- Förbättrad kundlojalitet
- Klok investering på en marknad med ombytliga kunder
Vill du veta mer om hur vi kan bidra till att utveckla dina kundhanteringsprocesser och förbättra tillväxten genom bättre kundupplevelser? Välkommen att höra av dig så pratar vi vidare om vad som passar ditt företag bäst, eller ladda ner vårt produktblad och läs om våra tjänster och fördelar med att outsourca kundvårdshanteringen.