Kundtjänst i sociala medier – ett kostnadseffektivt sätt att hålla öppet
Allt fler kunder tar sin första kontakt med företag via sociala medier. Att erbjuda kundtjänst i dina sociala kanaler är ett av de mest kostnadseffektiva sätten att vara tillgänglig kvällar och helger.
När kunder vill veta mer om produkter och tjänster, tar de ofta kontakt via sociala medier. Återkopplar du snabbt via till exempel Facebook eller Twitter, finns stora möjligheter att öka kundnöjdheten.
Saknar du tiden eller kunskapen för kundservice i sociala medier?
Då sköter vi den gärna åt dig på ett professionellt sätt i företagets namn. Vi är väl bevandrade i sociala medier och har erfarenhet av allt från kundservice och moderering till olika typer av chattdialoger och diskussionssidor. Tack vare väl fungerande rutiner återkopplar vi snabbt till dina kunder. De kommer uppskatta vårt vänliga bemötande och att de slipper växla mellan olika kanaler.
Mycket att vinna på bra kundtjänst
Människor spenderar i genomsnitt två timmar per dag på sociala medier. Eftersom de flesta är aktiva på kvällar och helger förväntar de sig kundservice även då. Faktum är att kundtjänst i sociala kanaler är ett av de mest kostnadseffektiva sätten att vara tillgänglig och hjälpa kunderna när de behöver. Du delar snabbt och enkelt med dig av tips, produktinformation, användarmanualer och instruktionsvideos via sociala medier.
Att ge svar på en fråga som är gemensam och diskuteras av flera personer brukar komma många besökare till gagn. Enkla saker kan på så sätt lösas direkt. Kunddialog i sociala medier är dessutom ett ypperligt tillfälle att följa och samla in synpunkter och förslag på lösningar direkt från dina kunder. Slutligen är kundtjänsten en snabb väg för att uträtta ärenden som att anmäla fel eller problem med leveranser.
Några fördelar med att anlita oss för kundtjänst i sociala medier:
- Stärkt kundnöjdhet
- Vi kan kundtjänst i sociala medier på våra fem fingrar
- Snabb återkoppling när någon tar kontakt
- Tillgänglighet vid behov, även kvällar och helger
- Vänligt och omtänksamt bemötande
- Vi använder ett språk anpassat för sociala medier